TSO Başkanı Halil Balık, Meslek Komite toplantı sonrasında Basın Mensupları ile bir araya geldi.

TSO Başkanı Halil Balık, Meslek Komite toplantı sonrasında Basın Mensupları ile bir araya geldi.

Görüntülenme: 82 Eklenme Tarihi: 16-08-2018

Bartın Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı Halil Balık, odaya üye meslek grupları temsilcileri ve gazetecilerle bir araya geldi. Odada düzenlenen yemek sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Balık, Afrin operasyonu, yeni çevre yolu, Nebioğlu Ovası’na yapılaması planlanan havaalanı projesi ve Kozcağız’ın ilçe olması konusu gibi il ve ülke gündemiyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu.
İlk olarak Afrin Operasyonunu değerlendiren TSO Başkanı Balık, Türk Ordusunun Afrin Operasyonunu başarıyla tamamlayacağına inandıklarını belirtirken Amerika’nın silah ve mühimmat yardımlarıyla bölgenin tehlikeli bir hal almaya başladığına dikkat çekerek “Cumhurbaşkanımızın haftalar önce söylediği Afrin Operasyonuna 3 gün önce başladık. Amerika’nın yaklaşık 50, 60 yıldır Güneydoğu Anadolu ve Kuzey Irak üzerinde bir planı var. Hatta Pentagon’da Kültür Devleti projesi olduğu söyleniyor. Yaklaşık 33 yıldır ise biz PKK ile mücadele ediyoruz. Bize göre bu, bu oyunun bir parçasıydı. Amerika’nın bölgeye yaptığı 4 bin tır silah ve mühimmat yardımı sonucunda bölge çok tehlikeli bir hal almaya başlamıştı. Sınırlarımız tehdit altındaydı. Taciz atışları vardı. Bu operasyon bizce çoktan olması gerekiyordu. Ama bir takım siyasi ve bürokratik nedenlerden dolayı gecikmeli gerçekleşti. Bu operasyonda Allah ordumuzu muvaffak eylesin. Biz ordumuzun bu operasyonu başarıyla tamamlayacağından eminiz. Bunu biliyoruz.  Dünyada gerilla savaşını ve bölgeyi çok iyi bilen bir orduya sahibiz. Özgür Suriye Ordusu birlikleriyle birlikte en kısa zamanda en az zayiatla ordumuzun bu operasyonu başarıyla bitirmesini bekliyoruz. Allah muvaffak eylesin.” dedi.
 
“Trafiği yerinde görmesini ve değerlendirmesini istiyoruz”
Yeni çevre yolu projesiyle de yakından ilgilendiklerini kaydeden Balık, yeni çevre yolunun liman bağlantılı olmamasıyla ilgili “Şuanda tırlar çevre yolu dediğimiz ama artık şehir içinden geçen yoldan geçiyor. İl Koordinasyon Kurulu toplantılarında maalesef Karayolları Bölge Müdürü yeni çevre yolunun liman bağlantılı olmadığını söyledi. Karayolları Bölge Müdürünü davet edip trafiği yerinde görmesini ve değerlendirmesini istiyoruz.” ifadelerini kullandı. Balık, çevre yolu projesiyle ilgili olarak “Bartın’da özellikle sabah ve akşam saatlerinde biz bu trafik sıkıntısını çok iyi hissediyoruz. Mevcut çevre yolu yapılalı tahmini 30-35 yıl oldu. Bartın il olduğunda ekonomisi bu kadar güçlü değildi. Ama şuanda tırlar çevre yolu dediğimiz ama artık şehir içinden geçen yoldan geçiyor. Çünkü başka alternatif yol yok. İl Koordinasyon Kurulu toplantılarında maalesef Karayolları Bölge Müdürü yeni çevre yolunun liman bağlantılı olmadığını söyledi. Sadece gündemde olan şey Akçamescit hattındaki çalışmalar, o yol biraz genişledi. Tabi bu da olumlu bir gelişme ama bizim beklentimiz şu; bildiğiniz gibi Bartın büyüyor. Filyos Projesi yapılmaya başladı. Bu konuyla ilgili de ilgileniyoruz. Yerli otomobil fabrikasının Filyos’a yapılmasıyla ilgili Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bir dosya hazırlıyoruz. Filyos hayata geçtiğinde bu bölgenin önemi daha da artacak. Bu çevre yolu her şeyden önemli. Muhakkak yapılması gerek. 50-60 yıllarda babamın söylediği sözü hatırlıyorum. Demir yolu projesi yapılacaktı. Adapazarı’ndan başlayan ve Bartın’a kadar uzanan bir demir yolu projesi var ama hala hayata geçmedi. Biz bunların bir an önce hayata geçmesi için elimizden geleni yapıyoruz. Sürekli gündeme getirip gündemde tutuyoruz. Gücümüz neyse sonuna kadar kullanıyoruz. İlk İl Koordinasyon Kurulu toplantısında da bu konuyu gündeme getirip hiç olmazsa sabah vakti Karayolları Bölge Müdürünü davet edip trafiği yerinde görmesini ve değerlendirmesini istiyoruz. Gürgenpınarı yolu bile Irmak Islahı Projesi nedeniyle sit alanı olduğu için duble yol olamıyor.” değerlendirmesinde bulundu.
 
“Kozcağız ilçe olsun”
 
Uzun yılladır ilçe olmak isteyen Kozcağız Beldesine bu konuda destek veren TSO Balık, “Bartın yavaş gelişen bir bölge. Bazı arkadaşlarımız Bartın için çıkmaz sokak derdi. Gerçekten bir yerde de öyle. Limanı işlerlik kazanmadığı sürece çıkmaz sokak. Bizim çıkışımız denizdir. Bölge yavaş gelişiyor. Arıt’ı da biliyorsunuz kaybettik. Bölge geçmiş yıllara göre daha ilerleyecekken eskisinden çok daha iyi olmamız gerekirken sanki yerinde sayıyormuşuz ya da çıkışımız olmadığı için gelişen Türkiye’ye ayak uyduramayan bir bölgeyiz.  Orman zenginliğinin sadece kereste veya tomruk olarak bölge dışına satıldığı için işlenmediği için bölgemizde ağaç ürünlerinin işlendiği sanayi tesisleri maalesef bölgemizde gelişmedi. Bunun için Kozcağız’ın ilçe olması hatta olabilirse yine Arıt’ın tekrar belde olması bölgenin kalkınmasına katkı sağlayacaktır. Temennimiz budur.” diye konuştu.
 
“Mevcut havaalanı kullanabilecekse yenisine gerek olmayacak”
Son olarak da geçtiğimiz aylarda gündeme gelen Nebioğlu Ovası’na yapılması planlanan havaalanı projesi için de çarpıcı açıklamada bulundu. Saltukova Havaalanı için pist uzatma çalışmalarının gündemde olduğunu ifade eden Balık, bu havaalanının Filyos Projesi için stratejik bir önemi olduğuna değinerek “Geçenlerde biliyorsunuz havaalanına BARGİAD ile ziyaret gerçekleştirdik. Havaalanı müdürü ile yaptığımız sohbette tepenin engel olmadığı, tepe ile pistin arasında 5 kilometre olduğu bunun engel olmadığı, pistin uzayıp genişlediği zaman orta ölçekli dediğimiz uçakların rahatlıkla kalkıp iniş yapabileceği belirtildi. Daha önceden bir firma burada sefer düzenledi. Yalnız saatlerin yanlış düzenlendiği ve o sırada ilginin fazla olmaması firmanın buradan çekilmesine neden oldu. Açıkçası biz ticari olarak düşünüyoruz. Bir havaalanı varken o havaalanı ne olacak. Bu araziyi terk edeceksiniz başka bir yere sıfırdan havaalanı yapacaksınız. Bir tanesini şu anda çalıştıramıyoruz, ikincisini nasıl çalıştıracağız? Filyos Projesine baktığınız zaman deniz yoluyla Türkiye’nin en büyük limanlarından bir tanesi olacak. Mevcut havaalanı Filyos ile öyle bir iç içeki herhangi bir yatırımcı dışarıdan gelen bir iş adamı Filyos Havaalanına indiği zaman en fazla 15 dakikada işyerinde veya görüşmeyi yapacağı yerde olacak. Bugün dünyada kim olursa olsun havaalanı var mı ondan sonra karayoluna ne kadar diye soruyor. Bu Filyos için havaalanı büyük bir avantaj. Bu benim fikrimdir. Şu andaki mevcut havaalanı kullanabilecekse yenisine gerek olmayacaktır diye düşünüyorum” dedi.

Yorum Yap

Gönderiliyor.Lütfen Bekleyiniz...